2725 כוכב הצפון גיליון
דעתו של כובב
עוד חדשות עוד כתבות במהדורה הדיגיטלית
מה יהיה? חיים חליוה מאת: אין הרבה מה לעשות. הנושא של העיר טבריה גמור
חיבור בין תושבי המקום למבקרים. עם השנים, בשעות הערב והלילה נשחקה האטרקטיביות, בעיקר בשל פחת בתיירות, בעיות חברתיות והתפתחויות דמוגרפיות. חיי הלילה שהיו פעם סמל ליחידה הייחודית של טבריה, נעלמו כמעט כליל, וזו אחת הסיבות לתחושת הריקנות וההיעדר של מקום לבלות היום בעיר. היו ראשי ערים ופוליטיקאים שקברו את העיר, וכאלו שסייעו להרוס אותה. עובדתית, העיר טבריה לא חיה, לא תוססת. היא לא עיר ללא הפסקה, אלא עיר בהפסקה טוטלית! הורים רבים נוסעים לאזור המרכז עם ילדיהם, או ממנים לילדים לימודים או שהייה במרכז, וכך טבריה הופכת לעיר חרדית לגמרי, וגם השליטה בה היא חרדית. אז אתם שואלים: מה יהיה? לדעתי, לא יהיה כלום. עוד פרח, עוד גינה, עוד פעלול או תעלול תקשורתי לא יעזור. ומה שהיה הוא שיהיה! הטבריינים ימשיכו לבכות על מר גורלם, החרדים ייקחו כל מה שרק יש או נשאר מהחילונים, ותמיד יגידו שזה מה שאלוהים רוצה. הצעירים ימשיכו לעזוב, והורים שמשאירים את ילדיהם בעיר פשוט פוגעים בעתיד הילדים שלהם. ואני חוזר וטוען לדעתי – דעה שאותה ראה בני קיריתי בראייה עתידנית עוד בתקופת כהונתו – שרק קו רכבת מטבריה ישיר לחדרה הוא הפתרון לעיר טבריה, ליהוד הגליל, ולהשארת הבנים והבנות בעיר ובאזור. הוא עשה למען כך ואף אישר תוכניות. אבל... הממשלה ביטלה. אז אולי בחסות המלחמה יעניקו לטבריה כסף שיבוזבז במקסמי יופי ופרחי עונה, ואולי משהו טוב גם יהיה. אבל זה לא הפתרון האולטימטיבי לטבריה, לעמק הירדן, לגליל התחתון, למרחב מרר, לטורען ובכלל לאזור כולו. מה שצריך להיות זה יציאה למאבק ציבורי ענק
2725 | 27.6.26 | י"א תמוז תשפ״ו | כוכב הצפון | 8 כן, נכון, כל אחד בטבריה שואל את השאלה השגורה בפי רבים: מה יהיה? זו שאלה שמגיעה ממעמקי ייאוש ודכדוך של רבים בעיר טבריה. שאלה לגיטימית כמו שהיא גם שאלה של חוסר אונים וזעקה משוועת: מה יהיה? גם אותי שואלים בסוג של תחינה, לאיזה מענה, לחדשות טובות ולאופטימיות שיכולות אולי לשפר את המצב. רבים מכם מכירים אותי היטב. שנים מנהל מאבקים ציבוריים 47 אני מזה למען הציבור וכמו דג ששוחה כנגד הזרם, ממשיך לנסות לשחות ולעלות במעלה הנהר, גם נגד הזרם. אבל גם אני שואל את עצמי, נו באמת, חיים... מה יהיה? ובכן, אומר בכנות גמורה כמו שעשיתי תמיד: אשיב כי אין הרבה מה לעשות. הנושא של העיר טבריה גמור – לא תצמח כל ישועה לעיר. כיום מתבצעים ניסיונות החייאה ונשמה לעיר מתה. ראש העיר עושה כמיטב יכולתו, משתדל, מתאמץ ועובד קשה... אבל, כמו שנאמר, כגודל הציפיות כך גודל האכזבות. רבים וטובים בעיר טבריה מצפים לחזור לימי הזוהר של טבריה כעיר מחוז השואבת אליה תיירים מחו"ל ומישראל, בני נוער וצעירים מהאזור, לבלות בעיר. אבל... אין וגם לא יהיה היכן לבלות. בעבר, חיי הלילה של טבריה היו שוקקים ותוססים. טבריה הייתה ידועה כיעד תיירותי מוביל בגליל, אליו הגיעו עשרות אלפי תיירים מדי קיץ, בעיקר בזכות האווירה התוססת סביב הכינרת. בחלקי העיר השונים פעלו בתי קפה, פאבים, מסעדות ומועדונים שהציעו בילוי עד השעות הקטנות של הלילה. יהודים ומוסלמים, תיירים ישראלים ובינלאומיים, כולם נהנו מהאווירה המיוחדת של העיר העתיקה, טיילת הכינרת והנמל. אירועים תרבותיים, הופעות חיות, ופסטיבלים בלילות הקיץ היו חלק בלתי נפרד מהחיים בעיר, ויצרו
למען מטרה אחת: רכבת מטבריה לחדרה, ומשם להתחבר לכל הארץ. זה הזמן, זו העת... בחירות בפתח. לא אסיים לפני שאעביר לכם בדיחה שנשלחה אליי ממשרד התחבורה. ידיעה של יחסי ציבור שאמר כך: החזון של השרה מירי רגב לעניין הרכבות 24 ! עוד 2050 והתחבורה בישראל לשנת שנים?!?! נכון הזיה? ומה עם רכבת מטבריה לחדרה כאן ועכשיו. חברי הליכוד שימו לב למי אתם מצביעים בפריימריז!
יגאל שריג חורז חרוזים
עירוני טבריה אולי כבר לא אימפרייה! נענשנו על חוזים כפולים עם סתירה מאוד כואבת שגרמה לנו להיות נפולים עם תחושת לב דואבת ועכשיו פרשה יותר גרועה שהקודמת הצידה תידחק על התנהגות טיפשית ופרועה שאולי בגללה עירוני תימחק! נ.ב כולי תקווה שכל נושא העירוי הלא חוקי הזה יתגלה כלא נכון ועירוני טבריה שלנו תשרוד!
Made with FlippingBook - Online catalogs